Tekniikan museon kesä on tapahtumia ja tilaisuuksia täynnä!

Oletkin saattanut jo huomata, että Tekniikan museo vuokraa tilojaan erilaisiin tapahtumiin sekä tilaisuuksiin. Tänäkin kesänä tiloissamme järjestetään monta kiinnostavaa tapahtumaa, aina kesäleireistä vaihtoehtomusiikin festivaaliin. Tervetuloa viettämään kaikkien aikojen tapahtumakesää Kuninkaankartanonsaareen!

Lue lisää kesän 2023 tapahtumista ja tutustu tapahtumien järjestäjiin:

Toukokuussa Tekniikan museo osallistuu Arabian Katufestivaali goes puisto-tapahtumaan yhdessä Bistro Brykin ja Äänilevy On Ystävä-kollektiivin kanssa. Tekniikan museon uniikki, käsintehty soundsystem tuodaan Brykin terassille, jossa Äänilevy On Ystävän 5 Dj:tä soittavat musiikkia vinyylilevyiltä 15.00-21.00 välisenä aikana.

Kesäkuussa Tekniikan museossa järjestetään kaksi Teknologiapainotteista päiväleiriä 5.6.-9.6. ja 12.6.-16.6. Kesäleirit on suunnattu 7-10-vuotiaille, jotka ovat käyneet jo ensimmäisen koululuokan.

Helsinkipäivänä 12.6. Tekniikan museo on auki ja museon pihalla esiintyy Gammelstadens UF:N Gamelikören. Kuoroesitystä pääsee kuulemaan vapaasti myös ilman pääsylipun ostamista, minkä lisäksi museokaupasta voi ostaa piha-alueelle nautittavaksi esimerkiksi kahvia ja teetä.

Geokätköilijät ottavat Tekniikan museon yhteisönäyttelytilan haltuunsa 21.6. Yhteisönäyttelyn yhteydessä järjestetään myös muita geokätköilyyn liittyviä tapahtumia museolla – seuraathan sosiaalisen median kanaviamme kuullaksesi näistä ensimmäisten joukossa!

Heinäkuussa Tekniikan museon Energiasalissa järjestetään FADA Awards. Tapahtumassa esiintyvät mm. Yeboyah ja Hassan Maikal. Tapahtumaan on erillinen pääsymaksu, ja lippuja voi hankkia tapahtuman verkkosivujen kautta.

Suodatinhalliin avautuu 4.7. alkaen Framerate Oy:n kanssa toteutettu interaktiivinen MUT-AT1-0NS ääni- ja valoinstallaatio, jossa museokävijä pääsee säveltämään minuutin mittaisen ääniteoksen tilassa oman liikkeensä avulla. Teos on yleisön koettavissa museon aukioloaikoina aina 13.8. asti.

Downtown Calling-festivaali järjestetään tänä vuonna jälleen Kuninkaankartanonsaarella 14.7-15.7. välisenä aikana. Festivaali järjestettiin ensimmäisen kerran viime vuonna, ja se saavutti suuren suosion. Tänä vuonna festivaaleilla esiintyvät mm. Ismo Alanko, Emilia Sisco, Maustetytöt, Laineen Kasperi, Asa, Litku Klemetti, Malla, Gasellit, Babel, Yeboyah, Joensuu 1685, Suistamon Sähkö, Vikara, Maa Ilmasta, Business City, Windows 95 Man, Huora, Kissa, Pintsandwefall, New Ro, Pietarin Spektaakkeli sekä The Moontwins. Tapahtuman aikana Tekniikan museo on auki vain festivaalivieraille. Festivaaleille on erillinen pääsymaksu. Festivaaliliput voit hankkia itsellesi Downtown Callingin sivuilta.

Lämpimästi tervetuloa mukaan kesän tapahtumiimme!