Tervetuloa Tekniikan museon joulukalenteriin 2017!

Tervetuloa tutustumaan Tekniikan museon joulukalenteriin 2017!

aloituskuva

Tämän vuoden joulukalenteri tarjoilee huomisaamusta aina aattoon asti päivittäin tutkimista ja tekemistä koko perheelle (tai vaikka koululuokalle!). Kalenterista löytyy vinkkejä ilmiöiden tutkimiseen sekä ohjeita, leikkejä ja oivalluksia mm. viestintään, kierrätykseen ja teknologia-askarteluun liittyen.

Osan kalenteripuuhista voi toteuttaa kotoa löytyvistä materiaaleista – osan aikaansaamiseksi voi joutua tekemään materiaalihankintoja. Käsille kannattaa varata ainakin pahvia, paperia, tusseja, liimaa, teippiä, sakset ja haaraniittejä. Montaa muutakin asiaa tulet joulukuun aikana tarvitsemaan.. 😉

Teknologia-askarteluun soveltuvia materiaaleja (kuten johtimia, pienoissähkömoottoreita, epäkeskopyöriä, erilaisia rattaita jne.)  löytyy esimerkiksi seuraavista paikoista:

Tekniikan museon puuhajoulukalenterin sisällöstä ja piirroksista vastaa museolehtori Marianna.