Näyttelyn teoksia on syntynyt useissa riihimäkeläisissä peruskouluissa ja varhaiskasvatusyksiköissä. Lisäksi toteutukseen osallistui oppilaita Riihimäen lukiosta, Riihimäen taidekoulusta, Riihimäen musiikkiopistosta ja Riihimäen Nuorisoteatterista.
Näyttelyteokset ovat muun muassa veistoksia, maalauksia, piirustuksia, ääni-, kuva- ja videoteoksia. Teosten teemat vaihtelevat teknologian uhkista mahdollisuuksiin, miten digitaaliset laitteet vaikuttavat arkeemme tai miltä Suomen taiteen kultakauden teokset voisivat näyttää nykyaikana. Varhaiskasvatuslapset ovat tehneet tekniikkaa ilmiönä ja arjessa pohdiskelevan ääni- ja kuvateoksen. Karan sekä Harjunrinteen koululaiset ovat tehneet, ihmisen kokoinen Freddy-hahmon, joka on monen tietokoneen näytön antiin uppoutuneena.
Teknologiarakenteluakaan ei ole unohdettu: yläkoululaiset ovat tehneet näyttelyyn VEX-rakenteluosista omia versioitaan heille merkityksellistä laitteista. Osa näyttelyn teoksista on interaktiivisia, kuten Riihimäen lukiossa tehty interaktiivinen piirustusrobotti.
Helsingin Vanhassa kaupungissa toimiva Tekniikan museo on valtakunnallinen vastuumuseo, joka tallentaa, tutkii ja jakaa tietoa teollisuuden ja teknologian kulttuuriperinnöstä. Museon perusnäyttelyt Tekniikan maa ja Etäunelmia kertovat suomalaisista teknologian kehittäjinä ja käyttäjinä.
Riihimäen kaupunki tarjoaa ainoana Suomen kuntana varhaiskasvatus- ja opetussuunnitelmiin perustuvaa robotiikkaopetusta päiväkodista lukion loppuun saakka. Riihimäen koulujen robotiikkaopetuksen teemana on ollut viime syksystä lähtien ihmisen ja teknologian suhde.